Izvēlne Aizvērt

Tiecoties uz ideālu

7. decembrī Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas skolēni tiešsaistes platformā Zoom viesojās reklāmas aģentūrā VUCA. Skolēni iepazinās ar reklāmas aģentūras darbu, pamatvērtībām, darbinieku atlasi un iekšējo mikroklimatu.

Aģentūras vadītāja Zane Feifa dalījās pieredzes stāstos no savas karjeras pirmsākumiem, kas lielā mērā bija saistīti ar dažāda veida mobingu, seksismu un varas sadalījumu. Šīs situācijas motivēja Zani veidot savu aģentūru pavisam citādu – atvērtu, iekļaujošu, drošu vidi, kas tendēta uz izaugsmi. “Pirmkārt, gribu teikt, ka ir ļoti svarīgi runāt par dzimumu līdztiesību tieši ar jauniešiem, jo viņi ir nākotne un nākamie darba devēji. Viņu domas un darbi būs mūsu nākotnes sabiedrība. Dzimumu līdztiesība noteikti palīdz uzņēmuma attīstībā, piemēram, apzinot darbinieku atšķirīgo pieredzi, zināšanas, pieejas un pārvēršot tās uzņēmuma resursos un iespējās. Darbinieku līdztiesība uzņēmējdarbībā ir iespējama sakārtotā vidē, taču tas ir komplekss jautājums. Jo sakārtotu vidi veido ne tikai personīgās ambīcijas un vēlmes, bet arī uzņēmuma personāla politika, finanšu vadība, vērtības, kopējā misija, darba kultūra. Jo iekļaujošāka uzņēmuma vide, jo bagātāka ir mūsu aģentūra un veiksmīgāk mēs varam risināt savu primāro uzdevumu – būvēt iekļaujošu komunikāciju. Savukārt, jo līdztiesīgāka uzņēmuma vide, jo lielāks potenciāls piesaistīt un noturēt kvalitatīvus darbiniekus, jo tieši cilvēkresurss ir mūsu biznesa pamatā.  Līdztiesības tēma ir ļoti plaša, tādēļ aicinu katru šajā atrast personīgo aspektu un iespēju robežās šo “netaisnību” labot, spējot par to atklāti un cieņpilni diskutēt,” runāt par stereotipiem un tos mazināt iedrošina Zane.

VUCA radošais direktors Oskars Klauze iepazīstināja skolēnus ar gadu gaitā notikušajām reklāmas industrijas izmaiņām, ar reāliem attēliem parādot, ka jau pašos reklāmas pirmsākumos meklējami tādi stereotipi kā “sievietes vieta ir virtuvē”, “tehnoloģijas nav sievietes stiprā puse”, “sievietes galvenais uzdevums ir rūpēties par ģimeni un mājas dzīvi”. Lai gan vēl joprojām bieži redzam reklāmas, kuras balstās uz šo stereotipu veicināšanu, VUCA ikvienā darbā apzināti piedomā par stereotipu izskaušanu un mazināšanu. “Laikā, kad katram jaunietim kabatā ir sava mazā TV studija un interneta portāls, ir svarīgi saprast atbildību par pausto. Gan saturu, gan formu. Pārfrāzējot reklāmas klasiķi Bilu Bernbahu, mūsdienās jauniešiem ar savu mediju palīdzību ir iespēja sabiedrību gan brutalizēt, gan vulgarizēt. Vai gluži otrādi – pacelt to augstākā līmenī. Dzimumu stereotipi ir tā drūmās pagātnes mantojuma daļa, kas ir uzvarama tieši publiskās saziņas vidē. Vārdam ir spēks, un ir svarīgi to apzināties. Mēs jauniešiem  uzdevām radošo uzdevumu, kura mērķis bija piesaistīt meitenes izvēlēties studijas IT nozarē. Vēlos parādīt divu skolnieču, Ksenijas Baranovas un Veronikas Sizovas, iesūtītos radošos IG storijus, kuri bija uzmanību piesaistoši un jauniešu mērķauditorijai atbilstoši,” ar radošā  uzdevuma iznākumu dalās Oskars.

VUCA stāstu varat skatīt šeit – https://www.facebook.com/watch/?v=2634295590233771

Sociālā kampaņa “Atvērtība ir vērtība” tiek īstenota Sabiedrības integrācijas fonda projekta “Dažādības veicināšana” (Nr. 9.1.4.4./16/I/001) ietvaros. Finansējums 85% apmērā piešķirts no Eiropas Sociālā fonda, un 15% finansē Latvijas valsts.

Skip to content